Пояснювальна записка до освітньої програми

дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 4

Люботинської міської ради Харківської області

на 2023/2024 навчальний рік

Освітній процес у Люботинському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 4 Люботинської міської ради Харківської області у 2023/2024 навчальному році буде здійснюватись відповідно до нормативних документів: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2023 р. №33 "Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція", Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, Освітньої програми для дітей дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендовано листом Міністерства освіти і науки України від 09.11.2022 № 1/11-16163, наказу Міністерства освіти і науки України №1633 від 19.12.2021“Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти”, наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», листа Міністерства освіти і науки України від 13.06.2022 №1/9-386 «Щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2022/2023 навчальному році», листа Міністерства освіти і науки України від 02.09.2016 № 1/9-454, «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах», листа Міністерства освіти і науки України від 02.09.2016 № 1/9-455 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» листа Міністерства освіти і науки України від 16.06.2016 № 1/9-315 «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2023/2024 навчальному році», листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2010 № 1/4-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі».

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти визначається:

1. Базовим компонентом дошкільної освіти (Державним стандартом дошкільної освіти) (нова редакція) науковий керівник Богуш А.М. – 2023 (наказ МОН України від 12.01.2023 № 33)

2. Освітньою програмою для дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» (лист МОН України від 09.11.2017 № 1/11-16163)

3. «Казкова фізкультура», програмою з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Єфименко М. М.) (лист ІІТЗО від 11.06.2014 № 14.1/12-Г-869)

4. «Україна – моя Батьківщина» парціальною програмою національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (наказ МОН України від 16.06.2015 № 641.

У закладі дошкільної освіти функціонують групи загального розвитку.

Пріоритетним напрямом роботи заклад дошкільної освіти обрав – художньо-естетичний.

У закладі дошкільної освіти визначена українська мова освітнього процесу.

У освітньому процесі закладу дошкільної освіти використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття: інтегровані, комплексні, домінантні), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін..) індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги тощо.

Режим роботи закладу на 2022/2023 навчальний рік п’ятиденний.

Завдання освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізуються через різні форми організації життєдіяльності здобувачів освіти (відповідно до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 26.07.2010 № 1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі»).

Організована освітня діяльність у закладі дошкільної освіти планується й проводиться відповідно до програмових завдань з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, здібностей дітей. Основними її формами є:

ü заняття різних видів;

ü гурткова робота;

ü індивідуальна робота;

ü організовані дидактичні ігри;

ü спостереження;

ü пошукові ситуації, тощо.

Освітня діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. Допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це може стосуватися занять з фізичної культури, образотворчої діяльності тощо.

Тривалість фронтальних занять становить:

· для дітей віком від 1 до 3 років - до 10 хвилин;

· від 3 до 4 років - 15 хвилин;

· від 4 до 5 років - 20 хвилин;

· від 5 до 6 років - 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями 10 хвилин.

Тижневий розподіл занять розроблено на кожну вікову групу з урахуванням закономірностей у зміні працездатності, активності дитячого організму, особливостей перебігу уваги і т.д.

Планування освітнього процесу у закладі дошкільної освіти здійснюється за режимними моментами з урахуванням ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що

забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Навчальний рік у Люботинському дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 4 Люботинської міської ради Харківської області починається 2 вересня 2019 року і закінчується 31 травня 2020 року, оздоровчий період - з 1 червня по 31 серпня 2020 року.

Орієнтовно, загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів (з 01.06 по 31.08.2024), осінні - 5 календарних днів (з 22.10 по 26.10. 2023), зимові – 10 календарних днів (з 24.12.2023 по 02.01.2024), весняні – 10 календарних днів ( з 18.03 по 27.03.2024). У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.

ДОДАТОК 1

Складений відповідно до Освітньої програми для дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» (лист МОН України від 09.11.2017 № 1/11-16163) та наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»

Тижневий розподіл

організованої навчальної діяльності на тиждень

Види діяльності за освітніми лініями Кількість занять на тиждень за віковими групами
перша молодша (від 2 до 3 років) друга молодша (від 3 до 4 років) середня (від 4 до 5 років) старша (від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток* 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків - - - -
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)** 1,4 3,5 5,3 8,3

__________

*Години, передбачені для фізкультурних занять (плавання), не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.
**Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.
Необхідно враховувати, що значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності ( на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання.

Фізичне виховання здобувачів освіти у Люботинському дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 4 має складатися з: ранкової гімнастики; занять фізичною культурою; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень.

У дні, коли немає занять з фізкультури, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Кiлькiсть переглядiв: 587